Výrobci

Košík

Žádné zboží

Poštovné 0,00 Kč
Celkem 0,00 Kč

Košík K pokladně

Nejnovější články

Ukázat vše

Všechny články

0Komentář
2014-04-08 15:44:56
 

Přinášíme Vám návod, jak tvarovat karbonové bruslařské boty CadoMotus


V elektrické troubě (svépomocí):

maximálně 60°C, 15 minut


Výhody: 

      • prohřejete celou brusli zvenku i zevnitř na stejnou teplotu
      • můžete dobře kontrolovat teplotu

Nevýhody:

      • lepidlo a svrchní materiál za tepla měknou a nemusí tak vršek během tvarování držet na původním místě a může se posunout (toto může ale být i výhoda, pokud potřebujete někde "povytáhnout" boty do určitého směru.
      • neopatrné zacházení může způsobit deformaci i jiných částí, než těch, které chcete tvarovat, například závitů na šrouby na přidělání rámu
      • Důrazně nedoporučujeme utahovat příliš tkaničky a přezku při zahřátých bruslích. Mohlo by to způsobit odlepení měkkých částí brusle, či poničení uchycení přezky. 

Postup:

      • předehřejte troubu na 60°C
      • vložte brusle dovnitř (doporučujeme s rámem bez koleček, aby se nezměnila rozteč v důsledku změny tvaru brusle) a nechte brusli 15 minut uvnitř
      • teplota nesmí přesáhnout 60°C
      • Vyndejte brusli z trouby (POZOR - bude horká!) a nazujte ji na nohu PŘES PONOŽKY (jinak hrozí popálení), ve kterých budete bruslit.
      • Brusli utáhněte tkaničkami i přezkou dostatečně, aby se přizpůsobila noze, ne ale víc, než je nutné, aby nedošlo ke zničení brusle.
      • Zůstaňte v brusli, dokud nevychladne a poté brusli sundejte a můžete bruslit.

 


Horkovzdušnou pistolí:

Výhody:

      • Zahříváte jen ty části, které chcete tvarovat a nemusíte se tedy bát deformace jiných částí boty
      • Brusle tímto tvarováním netrpí tolik jako při tvarování v troubě
      • Zbylá část brusle zůstane nedotčená

Tvarování horkovzdušnou pistolí se doporučuje, pokud máte jen lokální problém na malém místě.

Postup:

      • Doporučujeme krouživým pohybem nahřívat okolí místa, které chcete tvarovat. Ihned, co materiál změkne, můžete začít rukama (S RUKAVICEMI!), nebo speciálním nástrojem na opravu bot, brusli tvarovat.
      • Pokud chcete tvarovat i plosku boty, či část kolem prstů, pak doporučujeme tvarování v troubě.


UPOZORNĚNÍ: KAŽDÝM TVAROVÁNÍM ZTRÁCÍ BOTA NA TRVANLIVOSTI A MŮŽETE JI NEOPATRNÝM ZACHÁZENÍM POŠKODIT!

 

 

Pokud si sami netroufáte na tvarování bruslí, kontaktujte nás. I tato služba patří do našeho portfolia služeb zákazníkům!

Tvarování bruslí CadoMotus - Rádi Vám pomůžeme!

0Komentář
2014-03-17 15:23:05
 

V mezidobí mezi závody mám samozřejmě kromě svých tréninků a soukromých lekcí také čas i na údržbu svých bruslí. Rozhodl jsem se, že se s vámi podělím o své praktiky, abyste mohli nahlédnout pod pokličku přípravy nejen z fyzického hlediska, ale i z pohledu vybavení. Pro začátek jsem vytvořil sérii fotografií během čištění ložisek. Většinou je čištění docela otravná a zdlouhavá záležitost, ale když na to jdete se správným vybavením, tak s trochou cviku vám čištění sady ložisek nezabere více než čtvrt hodiny:-).Vybavení na čištění ložisek

Moje vybavení na čištění ložisek sestává z imbusového klíče s kovovým "hříbkem" na vyndání ložiska z kolečka, trochou technického benzínu pro samotné čištění, čističku na ložiska, špendlík pro sundání krytek z ložiska a jeho "otevření" a na závěr bruslařský olej.

Pro začátek musíme samozřejmě vymontovat kolečka z rámu pomocí klíče, eventuálně u fitness bruslí pomocí klíčů dvou. Po uvolnění kolečka následuje vytažení ložisek z koleček. Toto může být rozdílné u fitness a speed bruslí, protože jsou použité různé vymezovače (spacery). Tento rozdíl můžete vidět na následujících obrázcích (první fitness spacer, druhý speed spacer a třetí obrázek vlevo speed spacer  vpravo fitness):

Fitness spacerSpeed spacervlevo ložisko s speed spacerem, vpravo s fitness spacerem

 

U speed bruslí stačí zasunout kovový "hříbek" do ložiska a trochu zapáčit, viz obr. U fitnessových bruslí se běžně používá jiný vymezovač mezi ložisky, takže není možné hříběk do ložiska zasunout. Pro vyndání takovýchto ložisek stačí zatlačit "hříbkem" tak, abychom ho dostali do ložiska. Tímto tlakem působíme na vymezovač, přes který vytlačíme ložisko na druhé straně kolečka. Poté už jen opět vypáčíme druhé ložisko jako u speed bruslí.

Poslední krok z přípravné části na samotné čištění je pak odejmutí gumových krytek ložisek. Lze to provést dvěma způsoby - podebráním krytky z vnitřní strany špendlíkem a následným vyloupnutím, nebo u ložisek s jednou stranou otevřenou můžete krytku jednoduše vytlačit špendlíkem prostrčeným druhou stranou podél plastové klece na kuličky. U ložisek s plechovou krytkou je práce trochu náročnější a je nutné nejprve uvolnit "pojistku" ve tvaru C-kroužku, který je umístěn těsně u vnější hrany ložiska nas krytkou. Tento kroužek najdeme špendlíkem, když pojedeme podél vnějšího okraje ložiska, dokud se nám špendlík nezasekne o mezeru. Tlakem na jeden z konců mezírky C-kroužek stlačíme a on sám vyskočí. Pozor ať ho neztratíte! Pak už stačí jen podebrat špendlíkem plechovou krytku a vyndat ji.

Když máme ložiska připravená k čištění, nasadíme hmoždinku na ruční šlehač, kterému jsme ještě předtím kleštěmi ustřihli vrtulku na mléko, aby zůstala jen samotná osička. Hmoždinku je nutné nějak na osičku připevnit, aby se neprotáčela a aby byla správně vyvážená v ose otáčení. Já toto řeším obyčejným stažením hmoždinky vázacím drátkem.

S takto připraveným strojkem pak každé ložisko několikrát necháme protočit v benzinu, aby se dostatečně vyplavily všechny nečistoty a ložisko bylo jako nové. Jediná důležitá věc u tohoto kroku je dát pozor na to, aby se ložisko co nejméně točilo pomocí šlehače. Mnohem efektivnější je ložisko pouze chvilkovou rotací motorku roztočit a dále nechat ložisko se točit setrvačností. Pouze tak se totiž pohybují všechny části ložiska a mohou se tak vyplavovat nečistoty ze všech koutů. Naopak pokud budete ložisko moc dlouho točit motorkem a nedáte mu prostor se točit samo, může nastat odstředění nečistot do skulinek mezi kuličkami a kovovou drážkou a ložisko zatuhne. Pak je nutné ho nejprve prsty rozhýbat, aby se opět alespoň trochu samo točilo.

Ložiska necháme okapat a oschnout, načež můžeme a nemusíme použít olej. Já osobně ho používám, ač se bez něj ložiska na první pohled točí lépe. Při zátěži ale ložiska s olejem vydrží déle čistá a méně se obrušují, takže mají i delší životnost. Pro promazání ložiska stačí jedna kapka oleje, kterou pak protočením ložiska roznesu na všechny kuličky.

Toto je poslední fáze čištění a po ní následuje už jen uvedení ložiska do původního stavu, tzn. nacvaknout zpět gumové krytky a vložit ložiska spolu s vymezovačem do kolečka. Tím je celý proces čištění úspěšně dokončen a můžete se opět vydat bruslit:-).

 


Článek převzat z oficiálního webu Matěje Krupky, několikanásobného mistra ČR, kterého se můžete na cokoliv také zeptat na tomto odkazu
Více zde: http://matejkrupka.webnode.cz/news/jak-vycistit-loziska-1/

0Komentář
2013-07-29 21:53:20
 

Yann Guyader o rámu CadoMotus Dualbox5


Rám CadMotus Dualbox® - vlajková loď firmy CadoMotus, je od letoška na trhu již ve své páté ještě více vylepšené verzi a já se velmi těším, až tento rám otestuji a budu moci dát zpětnou vazbu pro výrobce a jeho inženýry.

Držíc rám prvně v ruce mohu říci jen: „toto je produkt nejvyšší kvality!“. Ještě jsem na něm nejezdil, ale i tak mohu říci a očekávat, že nový dualbox® rám by měl bruslaři nabídnout nejlepší výkon ze všech výrobců na světovém trhu. Každý ví, že CadoMotus vyrábí nejlepší hliníkové rámy na světě. Dualbox® již v posledním desetiletí ukázal, když byl používán nejprve Rollerblade World Teamem, že dutý profil po stranách rámu je nejvíce inovativní a efektivní technologií současnosti.

Mezi bruslaři je známo, že rámy dualbox® jsou nejcitlivějšími rámy a jsou tedy jedinečnou zbraní všech bruslařů hledajících nejvyšší kvalitu a vysokou výnosnost této investice. Poslední pátá verze rámu je vyrobena celá z jednoho kusu a je výsledkem 10tiletého vývoje dualbox R&D.

Vysoká citlivost a tuhost rámu maximálně zvýší účinnost odrazu bruslaře a sníží energetické ztráty na minimum.

Pro mě toto znamená:

Vyšší rychlost dosažená za kratší dobu
Rychlejší náklon při jízdě na rovince, což mi přispěje k pocitu „proplouvání“ rovinkou 
Větší normálová síla v zatáčkách (síla působící kolmo na podložku, pozn. red.)
Lepší konzistence rámu a jeho tuhosti bez jakýchkoliv měkčích a poddajnějších míst od prvního až k poslednímu kolečku

Hodnocení:

Rám skvěle odpoví a reaguje na silný odraz, je stabilní a pohodlný.
Ačkoliv jde o velmi tuhý rám, vlastně nejtužší, jaký jsem kdy viděl, tak jde rám stále snadno ovládat. Jde tedy všeho všudy o nejlepší silniční a maratonský rám!
Dualbox® technologie sedne všem typům bruslařů od lehkých až po velké a těžké bruslaře.

Jen pro připomenutí – technologie dualbox® dovedla k vítězství na mistrovství světa za posledních 10 let bruslaře jako je Bart Swings, Kalon Dobbin, Jorge Botero, Jordane Malone nebo Silvia Nino – všichni kompletně rozdílní bruslaři jak velikostí, tak stylem jízdy!

DB-frame

Originální text na: http://www.cadomotus.com/blog/index.php/yann-guyader-speaks-about-cadomotus-dualbox-technology

0Komentář
2012-12-30 23:14:45
 

Proč těžší bruslaři potřebují měkčí kolečka?

 

 I když to zní nelogicky, je to tak! Zeptali jsme se na tento problém mistra světa Yanna Guyadera.

 

Je naprosto jasné, že lidé s mohutnější tělesnou stavbou nemohou používat stejná kolečka jako běžní „velikostně průměrní“ bruslaři. Platí, že čím jste větší a potažmo těžší, tím lepší grip (přilnavost koleček) potřebujete, protože odstředivá síla působící v zatáčce Vás vytlačuje ven ze zatáčky. Stejně tak to platí při odrazu na rovince – pro správný přenos síly během odrazu potřebujete, aby Vám odrazová noha nepodklouzla, zatímco se z ní orážíte a na kolečko tak působí síla úměrná hmotnosti bruslaře. Čím je tedy bruslař větší a těžší, tím větší sílu musí jak v zatáčce, tak při odrazu na rovince, překonávat. Kvůli tomu potřebuje kolečka s větší přilnavostí, tedy kolečka MĚKČÍ! Ano, je to tak, ač většinou lidé myslí, že je to právě naopak.

Jediná cesta, jak získat lepší grip je využití technologie MTECH ve dvouvrstvých kolečkách, díky kterým se styčná plocha kolečka a povrchu během odrazu zvětšuje. Toto Vám zajistí potřebnou přilnavost.

Kolečka MPC Turbo s novým širším MTECH vnitřním kroužkem přesně toto dokáží. Větší a těžší lidé by proto měli volit spíše kolečka RoadWar Turbo 5, případně BlackTrack Turbo 5, zatímco lidé s průměrnou stavbou těla (do 75 kg) pal jezdit na kolečkách RoadWar Turbo 8, případně BlackTrack Turbo 8. MPC je jediná značka na trhu, která nabízí kolečka s různou tvrdostí vnitřních kroužků, aby mohla zajistit, že každý bruslař bude mít ta správná kolečka!

 

Jak funguje MTECH?: na kolečko vlevo nepůsobí žádná síla. Na kolečko vpravo působí síla bruslaře, tím se stlačí vnitřní měkčí kroužek uretanu a umožní tak vytvořit větší styčnou plochu pro lepší grip.



Mnoho bruslařů říká:

"Větší hmotnost znamená větší styčná plocha kolečka („ropláclejší“ kolečko) a to pro tohoto bruslaře znamená jízdu jakoby v bahně, a proto by měl volit tvrdost XXFIRM (87A) oproti XFIRM (85A).“

TOTO ALE NENÍ SPRÁVNĚ!!!

„Těžší bruslař má větší styčnou plochu se zemí a tím větší valivý odpor kolečka, což ho zpomaluje. Proto potřebuje tvrdší kolečka, aby měl co nejmenší styčnou plochu a jel rychleji.“

TOTO TAKÉ NENÍ SPRÁVNĚ!!!

Větší kontaktní plocha NEZNAMENÁ větší valivý odpor jízdy!!!

Vysvětlení:

Dle fyzikálního vyjádření valivého odporu závisí jeho velikost na síle působící kolmo na podložku a na poloměru kolečka! Nikoliv na kontaktní ploše. Stejně tak na velikosti plochy nezávisí smykové tření, které je závislé na kolmé působící síle a na součiniteli smykového tření.

Toto vše je ovšem vyjádřeno pouze pro jízdu kolečka v přímém směru, což u bruslení neznamená odraz ani zvyšování rychlosti. Pokud chcete jet rychle, potřebujete se odrážet, k čemuž potřebujete dobrý grip!

Proto by skutečně težší bruslaři měli mít kolečka, která jim poskytnou VĚTŠÍ kontaktní plochu a tím lepší přilnavost. To opravdu neovlivní rychlost jízdy kolečka. In-line bruslení je založeno na odrazu, nikoliv na skluzu! Pokud chcete získat vyšší rychlost, potřebujete větší pohon a proto i vyšší účinnost odrazu.

 

Originál dostupný online na: http://www.cadomotus.com/blog/index.php/why-do-heavier-skaters-need-softer-wheels

(Autor Yann Guyader, přeložil Matěj Krupka)

0Komentář
2012-05-31 11:38:15
 


MPC TurboMPC jsou protřídní závodní kolečka vyráběná v USA. Jejich patentované složení a konstrukce MTech způsobila při uvedení revoluci.

Protože MPC ručí za 110% kvalitu, je na tato kolečka poskytována plná záruka. Pokud dojde k nezaviněnému poškození koleček (prasklý střed, oddělení urethanu), automaticky dostanete kolečka nová.

 

V případě potřeby jakýchkoliv informací nás neváhejte kontaktovat. Na Vaší spokojenosti nám záleží!

0Komentář
2012-04-10 22:06:25
 

Korejský výrobce světově proslulých in-line koleček MPC přináší pro rok 2012 novinku. Nová řada závodních koleček Turbo, která vyniká extrémní životností a nekompromisní rychlostí. Nový Turbo střed, díky kterému se kolečka lépe ovládají a vedou je doplněn o novou svrchní vrstvu. MPC navíc přidalo novou tvrdost XXFirm, která odpovídá 87A.

Nova kolecka MPC Tuerbo RoadWar a BlackTrack

0Komentář
2012-04-09 06:59:19
 

Inlinebus přeje všem svým zákazníkům a partnerům veselé in-line Velikonoce!

Veselé in-line Velikonoce

0Komentář
2012-02-28 15:01:19
 

Inline ložiska 608 vs. 688Ložiska jsou rozdělena dle velikosti, materiálu a použitého maziva.

Nejpoužívanější velikostí je Standard 608 a s největší pravděpodobností budete mít pravě tato ložiska. Ložiska Micro 688 jsou výrazně menší, tenčí a používají se v kolečkách do velikosti 84mm. Při použití ve větších kolečkách mají malou životnost.

Dále je zde otázka materiálu. Ložiska jsou vyráběna z uhlíkové ocele (carbon steel) – nejlevnější a nejméně odolná, chromované ocele (chrome steel) – standardní a osvědčená – či dalších slitin – například titan. Dražší a lepší ložiska jsou kombinovaná ocel-keramika a nejdražší jsou pak čistě keramická ložiska.

Jako mazivo se používá olej, který jede nejrychleji, ale snadno se zanese prachem a při jízdě v mokru nechrání ložisko před zreznutím. Dále se používá vazelína, která má velice dobré konzervační schopnosti, prodlužuje životnost ložiska a v mokru zabrání většímu poškození ložisek. Bohužel nemá dostatečně nízkou vizkozitu a ložiska jedou pomaleji.

Ideálem je pak třetí možnost – gel. V klidném stavu konzervuje ložisko a zabraňuje korozi, při rozjetí zkapalní a ložiska se točí jako s olejem.

ABEC je pouze norma přesnosti a neudává rychlost ložiska, pouze kvalitu zpracování.

Jaká tedy vybrat ložiska?

Pro in-line nadšence, závodníky a všechny, kteří jezdí opravdu často a rychle doporučujeme ložiska ocel-keramika, případně nejvyšší model ložisek ocelových. Nabízí výborné jízdní vlastnosti, mazané olejem pro maximální rychlost.

Pro fitness bruslaře, kteří chtějí spolehlivá ložiska a nechtějí řešit déšť a údržbu jsou ideální ocelová ložiska mazané gelem, případně základní model ocelových uzavřených ložisek.

Proč vybrat ložiska u nás?

  • ložiska dlouhodobě testují závodníci v náročných podmínkách
  • každá ložiska projdou vodním testem – k Vám se dostanou pouze modely, které projdou
  • nenabízíme desítky modelů, ale ucelenou řadu, za jejíž kvalitou si stojíme
  • máme ložiska pro každého – pokud nevíte, jaká si vybrat, napište nám!

0Komentář
2012-02-28 14:50:54
 

Inline alpine - inlinebus.czIn-Line Alpine sport vznikl především jako letní doplněk pro trénink sjezdařů. Postupem doby se tento sport tak zpopularizoval, že jednotlivé země začaly organizovat své seriály těchto tzv. In-Line Street Slalom závodů. Dnes není tento sport určen jen pro čisté sjezdaře specialisty, ale závodit může každý, kdo zvládne patřičnou techniku jízdy.

Nejvíce závodů typu In-Line Alpine je především ve slalomu (někdy pod názvem In-Line Street Slalom), ale pořádají se i závody v obřím slalomu a dokonce i sjezdu.

Mezi nejpilnější v rozvoji tohoto sportu patří v Evropě alpské země Itálie, Rakousko, Švýcarsko, Česko, Lotyšsko, Slovensko, Rusko, ale nepopulárnější je tento sport především v Německu. V zámoří je tento sport populární především v USA a Japonsku. Výhodou těchto závodů oproti zimním je nenáročnost na místo pořádání závodů, stejná výbava pro závodníky jako v zimě, mimo kolečkových bruslí (In-Line Skates), což je z ekonomického hlediska příjemné.

Sháníte to pravé vybavení pro Inline Alpine? Přejděte do sekce Inline Alpine.

Zdroj: http://www.czechinline.cz/

0Komentář
2012-02-28 14:45:54
 

Máme pro Tebe super zprávu! Pokud máš kartu ISIC / Alive, je pro Tebe připravena sleva 5% na každý nákup!

Jak slevu uplatnit?

Již při objednání stačí vložit slevový kupon s názvem ISIC. Automaticky se Ti spočítá sleva. Jakmile objednávku dokončíš, kontaktujeme Tě s žádostí o zaslání čísla Tvé karty. Následně jej ověříme a odešleme Tvou zásilku.

Je třeba poskytnout Tvé celé jméno a číslo karty – na kartě ho najdeš vpravo dole, např. S 123 456 789 012 W. Také si nezapomeň překontrolovat datum platnosti karty.

 

Pozor: sleva bohužel neplatí na výrobky MPC a Cadomotus.

Sleva se nevztahuje na poštovné a zlevněné produkty.



Newsletter